Tuesday, May 01, 2007

Pirított galambgomba tükörtojással


Nagyon belelendültünk a tisztességes reggelikbe ezen a hosszú hétvégén. Ebben persze szerepe van annak is, hogy teljesen meglepő módon, az aszály közepén, amikor csakúgy porzik az erdő, találtunk fél kiló galambgombát, jelesül szürkészöldet (Russula grisea). Egészen fiatal is volt köztük, és csak egy volt kukacos. A galambgombák, mint ahogy elvileg ez is, általában júliustól nőnek, de az időjárás igen furcsa mostanában, minden megeshet.

30 dkg megtisztított galambgombát vékonyan felszeleteltem. Egy serpenyőben 1 ek vajat felforrósítottam, és nagy lángon, gyakran kevergetve megpirítottam a gombát. A vége felé tettem még bele kevés póréhagyma karikát, és a idei fokhagyma szárából vágott karikákat. Sóztam, és frissen őrölt borssal alaposan megszórtam. Egy másik serpenyőben kevés vajon négy tükörtojást sütöttem, közben elkészült hozzá a pirítós is.
(2 fő részére)

2 comments:

Rossamela said...

De szívesen reggeliznék Nálatok!
Meg vacsoráznék, meg ebédelnék meg hamuban sütnék...

Zsuzsa said...

Ki tudja, mit hoz az élet :).
A hamuban sütéses alkalomra különben a te muffinodat sütöttem meg, (sajnos már medvehagyma nélkül), a maradék királyvargányával. Kaptam jó erőteljes ízű ementálit, azzal csináltam, nagyon jó úgy is.