Tuesday, January 15, 2008

Truffle truffle


Szójátékból eddig még nem főztem, de úgy látszik, előbb-utóbb mindennek eljön az ideje. Az eredmény várakozáson felüli, nagyon ízletes szarvasgombás (truffle) csokoládédesszert (truffle). Kizárt persze, hogy korábban másnak ne jutott volna eszébe, de én nagyon örülök neki. Egyet sajnálok csak, hogy Sike Tamás 2003-as Egri Bikavérét megittuk tegnap a kacsához. Azzal lett volna tökéletes a világ.

Hozzávalók (10 diónyi darabhoz):

10 dkg 70%-os étcsokoládé
1 dl tejszín
1 ek konyak
3-4 g téli szarvasgomba
kakaópor

A csokoládét apró darabokra törjük és egy tálkába tesszük. A tejszínt óvatosan felforrósítjuk, majd a csokoládére öntjük. Addig keverjük, míg a csokoládé teljesen el nem olvad, és egynemű, sűrű krémet kapunk. Hozzáöntjük a konyakot, elkeverjük. Belereszeljük a szarvasgombát, majd a krémet minimum négy órára, vagy éjszakára hűtőbe tesszük.
A megszilárdult csokoládémasszából kézzel gyors mozdulatokkal diónyi golyókat formálunk, majd kakaóporba forgatjuk.

13 comments:

Anonymous said...

nagyon szellemes!:) és biztosan remek ízkombináció.

Gabojsza said...

Lehetne esetleg ilyet kóstolni a GBT3 alkalmával? Naaaagyon jól hangzik :-)

Rossamela said...

Ó, hogy ez nekem nem jutott eszembe! Akkor nem tettem volna a megmaradt szarvasgombát a fagyasztóba. De biztos nem lehet ezt sem sokáig eltartani. Vagy lehetne? (Csak nem éri meg?)

Persze ott figyel az ajándékba kapott szarvasgombás csoki, amit a karácsony-szilveszteri takonykór miatt még alig kóstoltunk, de a hétvégére van betervezve egy nagy vörösborral együtt.
A "gyári" csokiról egyébként annyit - mert persze egyet azért megettem, még részleges ízérzékeléssel is -, hogy nagyon kiérzem belőle a sót. De mondom, nem voltam száz százalékos.
Biztos, hogy ez jobb, ebben tényleg csak szarvasgomba van. Abban is van, de biztosan megerősítették kis aromával.

Zsuzsa said...

Grenadine, köszi! :)

Gabojsza, ha lesz akkor friss szarvasgombám, csinálok.

rossamela, csak pár napig áll el. Melyik szarvasgombás csokitok van?

Anonymous said...

Imádom az ilyen szójátékos szellemes-kellemes ügyleteket!

Dolce Vita said...

én szarvasgomba olajjal készítettem ezt karácsonyra, óriási sikere volt. A friss gombát nem volt szívem beletenni!
ha lesz még szállítmány, érdekelne

Zsuzsa said...

Eszter, remélem, máskor is homlokon csókol a múzsa! :)

DV, ha szarvasgomba olajjal bejött, frissel még nagyobb siker lesz! Ez a próbaadag elég kicsi volt, így nem volt elég idő játszadozni és kísérletezni vele, de annyi biztos, már egy nap állás után sokat fejlődik az íze, egyre erősödik a szg-jelleg.
Néhány megmaradt golyó mellé egy szg-t is tettem a dobozba, brutális lesz így, ez tényleg csak elszánt rajongóknak való, isteni!
Meggondolandó, hogy kit mikor, milyen erősségű truffle truffle-lel kínáljunk. :)
Küldök majd mélt.

nagypapi said...

Engem nyugodtan lehet bármikor, bármilyennel...:)
(érőfélben van, és jövő szombatra kész lesz a szarvasgombás xo konyakom)

Zsuzsa said...

NP, nem az van, hogy Te nem is szereted az édességet? ;)
A konyak egyébként kifejezetten azért került bele, mert bevillant a te szg-s konyakod a 2006-os NGT-ról. Nagyon jól harmonizálnak!
(csak egyre figyelj, hogy xo-tne feledd betenni a kocsiba! :))

nagypapi said...

Csak a krémes, habos nyilem-nyalom dolgokat nem, a csokoládé meg nem az. Most is van otthon egy skatulya Chuao...:)
Ha jól értem, meg akarod kóstolni az ekszót..össze fog veszni faági almájával.

Rossamela said...

Zsuzsa, jelentem a csokim: Urbani Tartufi márka, Cioccolatini al tartufo nero. 5% Tuber melanosporum vitt. van benne.

Zsuzsa said...

Rossamela, ez nagyon jól hangzik! Beszerzési forrás? Remélem, az ajándékozó elárulta!

Rossamela said...

Most, hogy megkérdeztem, elárulta: a helyi borszaküzletben vette.
Egyébként ilyet szoktam látni az olasz repterek duty free boltjaiban.