Sunday, March 18, 2007

Kucsmagombamártás III.

Egyszerű és gyorsan elkészülő mártás, ezúttal tejmentesen. A kucsmagomba tönkjét nem szoktam felhasználni, de ezúttal kivételt tettem, és néhány darabot belevágtam, a kipróbálás végett. Anélkül jobb szerintem, de a lányom igen ízletesnek találta, és fel volt háborodva, hogy a többit kidobtam. Ízlések és pofonok, így is, úgy is ki lehet próbálni.

Hozzávalók:

20 dkg kucsmagomba
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj
1 dl csirkehúsleves
1 dl száraz fehérbor

bors
1-2 tk apróra vágott snidling

A kucsmagombát alaposan megtisztítjuk, a nagyobbakat kissé feldaraboljuk, a kisebb fejek egyben maradhatnak. A fokhagymát és a vöröshagymát apróra vágjuk, és az olívaolajon megpároljuk. Hozzáadjuk a gombát, fedő alatt, kis lángon 10 percig pároljuk. Hozzáadjuk a levest és a bort, és nagyobb lángon, fedő nélkül addig főzzük, míg a leve kicsit besűrűsödik. Sózzuk, borsozzuk, a legvégén adjuk hozzá a snidlinget.
Szerecsendióval párolt csirkemellel és tésztával ettük.


További kucsmagombamártások találhatók itt és itt.

No comments: