Saturday, March 10, 2007

Gombás puliszka-köret



A fokhagymás-majorannás vagy rozmaringos kacsamell kísérője nálunk a sajtos puliszka. Az Őrs vezér téri IKEA mögötti lakótelepen is terem most márciusban a júdásfülegomba (Auricularia auricula-judae), ott gyűjtöttünk be belőle egy kis adaggal, és készült el segítségével puliszkánk legújabb változata.
Feltettem a főzővízet, és amikor felforrt, beletettem a megtisztított, apróra vágott gombát. Megsóztam a vizet, a lángot lejjebb vettem, és 10 percig csendben forraltam a gombát. Utána folyamatos keverés közben lassan beleszórtam a kukoricadarát. Néhány percig főztem, majd a lángról levéve reszelt füstölt sajtot és kevés vajat kevertem hozzá. Az ecetes szilvával együtt kiváló kísérője volt a sült kacsamellnek.
(A puliszkának a júdásfülegombától nem lesz gombaíze, kellemes roppanós állagával dobja fel azt.)

No comments: