Tuesday, April 18, 2006


Sült csirke kucsmagombamártással


A múlt heti néhány darab kedvcsináló után ma végre tele lett a kosár cseh kucsmagombával. Egy elég nehezen megközelíthető, jó vizes vegyes nyárfaerdőben találtuk, biztos sokat ott hagytunk, közelgett az eső, rossz idő. Amit szedtünk, nekünk bőven elég lett, még szárítani is jutott belőle. Döbbenetes, hogy milyen apróra száradt össze. Szárított kucsmagombát még sosem használtam, kíváncsi vagyok, hogy áztatásra tényleg visszanyeri-e eredeti formáját, ahogy írják.
A kucsmagombát leginkább mártás készítésére, illetve tölteni ajánlják. A cseh kucsmagomba feje elég kicsi, időigényes tölteni, ezért inkább a mártásra vállalkoztam.

25 dkg kucsmagomba (alaposan megtisztítva)
1 fej hagyma. apróra vágva
2 ek vaj

csipetnyi szárított zsálya
1/2 dl édes muskotály
1 dl tejszín
2 ek tejföl

A vajat felolvasztom, és a hagymát üvegesre párolom rajta.

A kucsmagombákat rövid szárral, egészben hagyva rádobom, és kis lángon, fedő alatt hagyom hogy levet eresszen. Amikor összeesett, a fedőt leveszem, sózom, fűszerezem, és addig párolom, amíg a leve kb. egyharmadára besűrüsödik. Ekkor hozzáöntöm a bort, a tejszínt, 1-2 percig forralom, végül hozzáadom a tejfölt is, alaposan elkeverem.


A csirkét alaposan besózva, olívaolajjal bekenve sütőzacskóban sütöttem. Mellé tettem egy egész fej fokhagymát gerezdekre szedve, 4 ágacska rozmaringot, 3 sárgarépát darabokra vágva, 4 közepes burgonyát, szintén darabokra vágva, és egy jó marék kucsmagombát.
Végül a csirkét a zöldségekkel, mártással, pennével tálaltam.
Györgykovács Imre 2003-as Furmintja kiválóan illett hozzá.

No comments: