Sunday, July 12, 2009

Vargányás saláta málnával - VKF26


Könnyű nyári előételnek készült ez a vargányás saláta a Vesta által meghirdetett 26. Vigyázz, kész, főzz! játékra. Vesta könnyű nyári előételeket kért, s ebben a salátában szinte csak nyári hozzávalók vannak. Stílszerűen nyári vargányával készítsük el ezt az ételt, én azt hiszem, nem voltam elég alapos, és pont bronzos vargánya akadt a kezembe vacsoratájban, remélem, emiatt Vesta nem diszkvalifikál a játékból.
A gomba és a gyümölcs párosítása első hallásra talán furcsa, de nem teljesen szokatlan, nálam is készült már így néhány étel, nagyon kellemes ízkombinációkat kaphatunk.

Hozzávalók (2 személyre):

4 marék friss saláta (nálam rukkola és reteklevél vegyesen)
2 kicsi vargánya
extraszűz olívaolaj
málnás balzsamecet
10-15 szem málna
kevés grana padano forgács

A gombát megtisztítjuk, fél centis szeletekre vágjuk. Egy serpenyőben kevés olívaolajat forrósítunk, és a vargányaszeletek mindkét oldalát 1-1 percig sütjük. Kivesszük, hűlni hagyjuk.
A salátát megmossuk, megszárogatjuk, egy evőkanál olívaolajat öntünk rá, sózzuk, jól elkeverjük.
A salátát tányérokra halmozzuk, a tetején elrendezzük a gombaszeleteket, meghintjük a balzsamecettel. Végül rászórjuk a málnát és a sajtot is. Azonnal tálaljuk.
Jéghideg, gyümölcsös rozét ittunk mellé.

Gomba és gyümölcs korábban:
Másoktól itthonról:

5 comments:

Vesta said...

A bronzos vargánya is nyáron terem ,nem ?
De egyébként is, egy gomba nem lehet kizáró ok, mert szeretem, minden fajtáját!
Viszont, mint szakembertől, azt szeretném megkérdezni, hogy szerinted sem szabad a tönkjét felkarikázni, csak hosszában lehet szelni?

Unknown said...

Málna és gomba, hmm, ezt még ki kell próbálni idén nyáron ;)

Felhőlány said...

De jó! Még egy málnás előétel... :) Én is ebben a "témakörben" neveztem, de gombával még nem próbáltam. Holnap keresek, mert málnám még akad bőven és ez nagyon tetszik!

xabolcs said...

Hú, ezt nekem is ki köll próbálnom... :)

Zsuzsa said...

Vesta, igen, terem nyáron is, de ügyelhettem volna, hogy még a név is stimmeljen ;)
Karikára vágva a vargánya tönkje (főleg az idősebb példányoké) könnyebben törik, morzsolódik, grillezéshez, rántáshoz hosszában szoktam vágni. Raguba, stb. felkockázom.

Beatbull, neked való feladat! :)

Rita, remélem, szerencsével jársz!:)

Szabolcs, érdemes!