Friday, April 20, 2007

Medvehagymás laskás minimuffin

A kerti bükkfarönkön növő házi nyári laska nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, nem nagyon növekedett, kezdett kiszáradni. Többet kellett volna locsolnom. Így a nagy laskalakoma elmaradt, de azért azt a keveset, ami kifejlődött leszedtem, ilyen gombaszegény, aszályos időben kár lett volna hagyni veszendőbe menni.
Sajnos a medvehagyma szezon is a vége felé jár, ezentúl kénytelen leszek a fagyasztott készletekre hagyatkozni, és várni a következő tavaszt. A friss medvehagymától
Rossa mela medvehagymás muffinjával vettem búcsút. A recepten nem változtattam azon kívül, hogy hozzátettem a gombát.

Hozzávalók (24 db):

10 dkg gomba (laska)
1 tk vaj
1 csésze liszt
1 teáskanál sütőpor
1 tojás
¾ csésze joghurt
2 evőkanál olaj
½ csésze reszelt sajt (én trappistát használtam)
10-12 medvehagymalevél apróra vágva

(1csésze = 2,5 dl)

A gombát alaposan megpucoljuk, és apróra vágjuk. A vajat megolvasztjuk egy serpenyőben, egészen felforrósítjuk. Beledobjuk a gombát, és gyakran megkeverve nagy lángon megpirítjuk. Félretesszük, hűlni hagyjuk.
A lisztet összekeverjük a sütőporral. Egy másik edényben összekeverjük a tojást, olajat, joghurtot, reszelt sajtot, és a liszthez öntjük. Összekeverjük, hozzáadjuk a medvehagymát és gombát is, elkeverjük benne.
A minimuffinformát alaposan kiolajozzuk, a masszát a mélyedésekbe kanalazzuk. Előmelegített sütőben 200fokon 12-13 percig sütjük. Rácson hagytam kihűlni.

No comments: