Sunday, December 03, 2006

Téli fülőkés, brokkolis lepény

A téli fülőke
(Flammulina velutipes) állítólag nagyon szereti az akácot, s lehet benne valami, mert én is akácosban találtam most rá. Fóton a lovarda egy akácerdő közepén fekszik, már a kocsiból megpillantottam a szépen sárgálló csokrokat. Gyerek a lóra, én meg gyorsan visszasétáltam a tönkhöz. Fogyasztható állapotban csak olyan két maréknyi volt, kisebbek és elöregedettek bőviben. Jövő héten is érdemes lesz visszanézni.
Az előző napi vacsorából még volt a hűtőben egy csomó maradék, azt használtam fel. Sütőtökös krumplipüré, párolt brokkoli. Most csak egy hozzávetőleges receptet írok, nem méricskéltem a maradékokat.


A krumplipüré úgy készült, hogy kb. 3/4 rész főtt krumplit 1/4 rész párolt sütőtökkel összetörtem, sóval, vajjal alaposan kikevertem. Ehhez került még egy felvert tojás, 5 ek teljes kiörlésű tönkönybúzaliszt. Egy lapos kerek formába tettem, szépen belelapogattam, és forró sütőben 20 percig elősütöttem.
Közben a téli fülőkét megtisztítottam, apróra vágtam (csak a kalapját használjuk fel). Kevés olajon hagymát pirítottam, rátettem a téli fülőkét és megpároltam. A végén sóztam, és rengeteg frissen őrölt borssal megszórtam.
A lepényalapra szórtam a megpárolt gombát, a kis darabokra vágott párolt brokkolit, kevés füstölt sajttal került még rá, s végül egy teáskanálnyi egész római kömény. Pár percre visszatettem a sütőbe, hogy a sajt megolvadjon.

No comments: